به گزارش راهبرد معاصر داخل این ماشین نسبت به سایر تولیدات این شرکت بسیار چشمنواز و مجللتر طراحی شده است، هرچند که نمیشود جایگاه بالایی برای کابین دنا پلاس در رقابت با محصولات روز دنیا در نظر گرفت اما میتوان در میان محصولات همرده داخلی و حتی چینی نمره مناسبی برای این سبک طراحی منظور کرد. سبک و سیاق طراحی داشبوردآن، افراد را به یاد شمایل این قطعه در برخی محصولات قدیمیتر هیوندای نظیر سوناتا YF میاندازد.
پیشرانههای نصبشده روی دنا از نوع EF7 است که نمونه آنها را قبلا روی سمند و سورن دیده بودیم. این پیشرانهها نسبت به پیشرانههایی همچون XU7 یا XUM که سایر محصولات ایران خودرو از آن بهره میبرند، نمونههای مدرنتری محسوب میشوند.
پیشرانه EF7 به کار رفته در خودرو دنا در واقع ثمره همکاری دو شرکت ایپکو و F.E.V آلمان است که از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT) نیز بهره میبرد؛ استفاده از این سیستم باعث کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش آلایندگی تا سطح یورو ۴ شده است.